Tisdag...

I söndags var vi på badhuset å badade och käkade lunch. Eller jag och Noah badade såklart inte, vi satt istället och tittade på :) På eftermiddagen blev vi bjuden på tokgoda våfflor med tillbehör hemma hos Josefine, Anders och Fabian.

Igår var Jonas hemma så vi hann då med en massa nyttopyssel. Skönt att stöka undan en hel del så där på samma gång så man slipper bli stressad över att "bara vara" vissa dagar också. Som typ idag!! Jag och Noah var även iväg på BVC en sväng. Han går upp i rask takt vår lille kille. Han väger redan 4700 - får nog börja gå igenom kartongen med lite större kläder än nyföddskläder redan nu... ;)

Lördagen var, som jag tidigare skrev, ingen höjdardag.. Som tur var gav det med sig fram mot kvällen å han fick då äntligen komma till ro och sova en längre stund.. Så ont som han hade i lördags hoppas jag av hela mitt <3 att han slipper ha igen!! Dock så har han lite småont och knip lite nu och då... Verkar vara omöjligt att undkomma. Denne lille krabat äter gärna väldigt snabbt, väldigt mycket och i perioder hyfsat ofta. Då han äter så sväljer han en hel del luft och jag är näst intill övertygad om att det är det som är boven i magontsdramat... Vi får fortsätta öva på att få till riktigt bra rapar hellt enkelt ;)

Idag VILLE Leo åka till dagis. Han frågade flera gånger innan det var dags "Leo åka dagis nu mamma?" Oj så mycket enklare allt plötsligt kändes då det inte blev som att man "kör iväg" honom, utan att han faktiskt själv tyckte att det skulle bli roligt!!!

Leo har sedan Noah föddes hela tiden sagt "Leo inte känner Noah". Vi har bara svarat med att han kommer att lära känna honom snart.. Så imorse sa han "Leo känner Noah nu, Leo kanske hålla Noah". Då jag precis skulle lägga Noah i Leos knä så ryckte han till och sa "Nejjj... Inte riktigt än.. Bara klappa på huvet" "Kanske Leo  känner Noah en annan dag" Sötskrutten! ♥ Inte så lätt att plötsligt lära känna en helt ny människa ju ;)

Så... vad ska vi hitta på idag då? Tror bestämt att jag stannar i soffan ett tag till medan Noah sover på söta örat.. En promenad var tanken, men vädret känns inte särskilt tilltalande. Efter vi har hämtat Leo så tror jag att jag ska överaska honom med att gå på Westerlunds och köpa en gogroda!

Ha en fin dag!

 

"Leo sova nu, natt natt" ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0