Huvva...

Imorse var det slut på den dära "allt-känns-så-underbart-enkelt-och-perfekt-känslan". Jösses så tårarna sprutade ur mina ögon. Det var dags att återuppta lite rutiner och Leo skulle på dagis. Redan vid påklädningen höll det på att brista för mig.. "Leo inte åka dagis... Leo hemma med mamma och Noah". Han har inte varit på dagis på en vecka och då det brukar vara lite svårt med lämningar överhuvudtaget så kan man ju bara tänka hur det skulle gå nu :(

Hela vägen från bilen till vi kom in på dagis försökte Leo på alla sätt han förmådde meddela att han INTE ville vara på dagis. " Leo inte dagis, leo baddahuset" " Leo vara med mamma" Leo inte igelkotten, Leo åka hem" Jag ville helst bara tokgrina men försökte istället förklara att han kommer att tycka det är roligt att få vara på dagis och leka med sina kompisar en stund och att jag och Noah kommer tillbaka och hämtar honom då han lekt färdigt... Svar på detta blev dock: "Kanske Leo kan leka med Fabbe istället?" "Mamma följa med" "Kanske Noah stanna på Igelkotten?"

Gaaaaah!! Då jag lämnade honom grät han inte (som han brukar). Han bara tittade på mig med tomma ögon, som om jag var dummast i hela världen :( Sen brast det för mig å jag grät bilen helblöt på vägen hem... Så kan det gå! Jag vet ju dock att han har det bra på dagis och jag VET även att det var på tiden att återuppta rutiner. Leo har nämligen klättrat på väggarna här hemma de senaste dagarna... Men känslan av att lämna honom mot sin vilja samtidigt som han ser att Noah får vara med mig var inte alltför trevlig... 

I allafall så ska jag nu hämta hem honom om en stund.. Å jag är övertygad om att han har haft en bra dag medan jag suttit här å slitit med mina känslor ;)

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Huvva! Jag vet precis hur det känns, har varit där själv. Men det blir säkert bättre, Olivia har visa dagar nu också då hon inte vill gå och då får hon stanna hemma, dom andra dagarna är det inga som helst problem.

2012-03-14 @ 13:36:32
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Ja inte roligt alls! Men jag hoppas och (tror) att det kommer bli bättre bara de nya rutinerna har fått satt sig!

Hoppas allt är bra med er!

2012-03-15 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0