Bra vecka men verkar bli en jobbig helg...

Veckorna går så fort så man tror inte det är sant. Det har gått bra för Leo på dagis denna vecka. Inga protester vi påklädning å lämning. Det känns skönt. Tror att det är bra för han att vara där några timmar i veckan. Han skulle nog klättra på väggarna här hemma annars. Medan Leo har varit på dagis har jag och Noah bara tagit det lugnt. Mest suttit och myst i soffan. Nån liten prommis har det också blivit. I torsdags var Elin, Linda, Erica och Elli här och käkade lunch. Mycket trevligt att få träffa dom en sväng. Men dom har ju alla ett jobb att sköta så visiten blev inte särskilt lång. Får bju hem dom på fler lunchraster :)

Igår var en lite jobbig dag. Ingenting blev som jag ville att det skulle bli. Hade planerat att åka till en lekpark för att komma ut en sväng. Men vädret busade ju till sig rejält. Då det väl såg ut att vara acceptabelt väder för utevistelse så fick Noah ett skrikskov. Då det gick över och jag äntligen lyckats göra iordning både stor-å lillgrabben så började det regna. Grattis! Det regnade dock inte så mycket så vi ignorerade det och for till lekparken i alla fall :)

Väl där så fick jag så sjukt ont i kroppen. Kändes som en grym träningsvärk över hela mig liksom. Funderade inte så mycket mer på det förrän vi kom hem igen och det blev sju reser värre. Kollade tempen å som jag misstänkte så hade jag feber. Närmare bestämt 39,7! Är inte förkyd eller så i övrigt - så det kändes ju inte allt för upplyftande. Tror jag har mjölkstockning för det gör som en gnutta ont i ena bröstet också.. Får avvakta och se. Natten blev som jag redan hade förutspått allt annat än en trevlig upplevelse. Frossa, ont i kroppen å svettattacker om vart annat. Idag på förmiddan har jag dock mått lite bättre, men nu verkar febern bestämt sig för att komma tillbaka igen.. Typiskt! Nu är googlekungen igång igen.. Tänk om det är bröstinflammation.. tänk om Noah blir påverkad av att jag knaprar alvedon.. Tänk om han också blir sjuk... Gahhh!

Trots lite smågrått väder och inte alltför klockrent mående hos mamsen så hade i alla fall Leo superroligt i lekparken. " Leo inte åka hem mammma. Leo stanna här jättelänge" ;) Å Noah sov som en stock i vagnen å hade det nog rätt så bra han med!!

Idag passade vi på att gå en liten promenad, medan Jonas var ute på gården och röjde runt med röjsågen. Målet  med promenaden var att titta om vi såg nån traktor samt titta om vi hittade nån vattenpöl att hoppa i. Till Leos stora förtjusning uppfylldes båda målen. Dock så stod traktorn stilla och avstängd, å Leos kommentar på det var "Trakton kanske sover mamma, kanske vaknar senare" !

Älskar barns reflektioner över saker och ting!!!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0