Vinterfest i härligt väder, men ingen bebis ännu...

Igår var vi nere på stan och spanade in vinterfesten. Renar, hundar, skotrar, fyrhjulingar och korvätning gjorde det till en trevlig tur. Själv var jag mest imponerad av det grymt härliga vädret! På eftermiddan var Anders och Fabian här och busade med oss. Å senare kom även Mio och bjöd oss på nybakta bullar. En mycket bra dag med andra ord!

Idag har mitt humör inte alls varit på topp. Jag känner mig klumpig (konstigt va?) och allmänt otålig. Var ute å gick den snabbaste prommisen jag mäktade med, i hopp om att detta kanske skulle få igång nå värkar eller så... Men inte då... Det verkar vara en envis bebis som trivs rätt bra där han är!

Jag är rätt klok då jag resonerar med mig själv kring detta. Jag tänker typ såhär: " Varför vara otålig och vilja skynda på? Är ju bättre att ta varje dag som den kommer och istället njuta av att kunna hitta på roligheter med Leo. Njuta av att ta det lugnt och bara vara liksom. Bebisen kommer då den är redo. Å nån vecka hit eller dit har ju ingen betydelse- för inom en  snar framtid är han med all säkerhet hos oss! Men trots detta kloka resonemang så är den spontana känslan bara "kom ut nuuuuuuuuuuuu din lille rackare, jag orkar inte vänta längre, vill träffa dig nuuuuuuu"! Japp! Hur som helst så går ju detta inte att påverka så vad jag än känner och tänker och hur jag än resonerar så står faktum kvar: Bebisen kommer när den kommer!

Ungefär samma princip som det brukar vara då man toklängtar efter sommaren istället för att ta vara på och njuta av den fina vårvärmen!

Å så här låter jag nu... Tänk hur jag ska låta om typ en vecka då jag faktiskt gått över tiden på riktigt :)

Vänta på det bittra blogginlägget den som vill ;)

 

Fabian och Leo provsitter häftigheterna på vinterfesten ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0