Vår stora lilla kille :)

Jag fick en kommentar om Noah som löd ungefär enligt följande: " Nämen å vilken sötis,.. det är en liten en som gillar att äta mest hela tiden ser jag".. Hahaha... En sån här kommentar skulle inte ha tagit så hårt om det inte var för att jag just gått omkring och resonerat med mig själv om huruvida jag ammar honom lagomt mycket, för ofta eller för sällan osv... Så Egentligen är detta inget jag känner att jag varken behöver försvara eller förklarar. Men tänkte ändå... "gaaaah, tänk om det finns fler som går omkring och tror att jag ammar honom i tid och otid.. Att jag ger honom alldeles för mycket mat"... Så för att försöka få bort den dära kommentaren som etsat sig fast i min skalle så måste jag klargöra hur det faktiskt ser ut (just nu: Allt ändras ju fort). Jag ammar honom var 3:dje till var 4:e timme på dagen. På kvällen ammar jag honom precis innan han somnar för natten vid ca 21, så då har det ibland bara gått 2  timmar sedan han åt gången innan... På natten äter han inte en droppe... Utan sover till morgonammningen vid 7-tiden (men som sagt... det kan ändras fort)... Så han ammas alltså 5-6 gånger per dygn! Å det kan väl ändå inte vara för mycket?!?!? :) Han är pigg, go å rund och jag tror faktiskt att han äter alldeles lagomt mycket! Så det så!

 





Kommentarer
Postat av: mio

noah, sötnosen, är världens finaste. å du gör helt rätt. det är du som är mamma å känner ditt barn bäst. skit i den där kommentaren. du är ju en GRYM MORSA!! å sen är det ju helt normalt att en unge äter 5-6 gånger/dygn. det gör typ vi vuxna å :)



love you <3

2012-05-28 @ 19:11:42
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/
Postat av: Erica

2012-05-28 @ 20:01:10
Postat av: Erica

Ähh strunt i det, du vet som är bäst för Noah! Bra att han växer som han ska, eftersom jag haft en som inte gjorde det när hon var liten så vet jag hur jobbigt det är!. Han är underbart söt och alldeles lagom.



Stor stor kram till er alla <3

2012-05-28 @ 20:05:35
Postat av: Gunilla

Strunta i kommentaren! Jag skulle varit överlycklig om Elias bara ammats fem, sex gånger per dag och sovit hela nätterna :)

Noah är helt perfekt, och du är hans mamma som vet vad som är bäst för honom och vad som funkar för just er :)

Kram!

2012-05-28 @ 23:35:15
Postat av: Karin

Tack fina ni för snälla ord :)

Jag ser ju att han mår bra - så detta inlägg var mest ett försvar mot dum kommentar ;) (har fått flera sådana).. I alla fall så skulle jag inte ha skrivit ut att han sover hela nätterna, för i natt bestämde han sig för att vara vaken till å ifrån hela natten ;) Men vi har varit oerhört bortskämda med nattsömnen å det är vi såklart superglada över! Kram på er!

2012-05-29 @ 09:25:43
Postat av: Elenor

Håller med de övriga...han är alldeles perfekt. Men jag hade samma tanke då Melwin var liten...men fick då till svar från Bvc att så länge man amma kan man inte ge dom för mycket. Så släpp allt det där och bara njut av dina otroligt fina pojkar. Vi måste ses snart vännen! Kram

2012-05-29 @ 11:24:39
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Malin

Ungefär samma som jag ammar Julia fast hon äter vid 02 och 05 också. Trots att jag ger henne ersättning vid 22 när hon sover.

2012-05-29 @ 14:57:32
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Han är så fin. Man ska inte lyssna på "dumma" kommentarer.

PS: Ni är fina bägge två. DS

2012-05-30 @ 17:54:31
URL: http://lenahasselborg.blogspot.com
Postat av: Karin

Elli: Ja, vi måste ses snart! Var alldeles för längesen nu!



Malin: Ja, å allt kan ju ändras så fort.. De tider man har nu, kanske inte alls gäller om ett tag...



Lena: Vad snäll du är! Vi tänker på dig å vi skickar tusen-miljoner krya-på-dig-kramar <3

2012-05-30 @ 22:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0