Hej hopp...

Lina har varit hemma sedan i onsdags, vilket gör mig så glad sååå glad! Hon är en fin vän å jag önskar att det hade varit några mil närmare än vad det faktiskt är mellan Oslo och Solle...

I fredags var Linda, Elin, Mio och Lina här. Vi käkade middag och samkvämade hela långa kvällen. Mycket trevligt, något som man borde göra oftare!!

Igår besökte vi marknadsmässan. Mycket tid spenderades vid karusellerna :)

Noah verkar Nöjd med att jag håller mig undan komjölksprotein! Var nu över en vecka sedan jag slutade och hans exem blev bättre bara efter några dagar och har nu försvunnit helt och hållet. Magen har också varit betydligt bättre. Så det blir nog till att fortsätta på detta vis! Om jag håller mig borta från det nu så ökar mest troligt chansen att han ska kunna äta komjölksprotein sedan... Leos allergi mot mjölk var hyfsat snabbt övergående. Det är ju såklart olika, men jag håller tummar och tår för att Noah också kommer att slippa den allergin framöver! För det är minst sagt roligt att inte kunna äta komjölksprotein.. Det finns ju fasiken i Allt känns det som.. Jag har varit  gnällig och tjatat hål i öronen på mina nära och kära på grund av denna koständring. Jag äter som en häst men känner mig ändå konstant hungrig, vilket vittnar om hur mycket mitt småätande av Brieost, kakor, choklad och andra gosaker egentligen betyder för mättnadskänslan... Visst finns det en hel del mjölkfria alternativ.. Men inget som är riktigt fettigt, gott, sliskigt och mättande.. Tur att det är under en begränsad tid! Lider med dom som har denna allergi! MEN.. Är Noah nöjd så är jag nöjd SÅ nu ska jag sluta tjata om detta :)

 

Lite bilder från marknaden, sen får det vara nog för denna gång.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Förstår dig ang. mjölkprodukterna! Vi har letat mättande, feta mellanmål till Elias och det närmaste vi kommit är en shake gjord på havredryck och banan. Ingen hit om jag får säga det, men Elias gillar det iaf :)

Håller tummarna att er lilleman slipper allergi mot mjölkprotein sen :)

KRAM!

2012-05-20 @ 20:14:58
Postat av: Karin

Nä, det är inte det är verkligen inte det enklaste att hitta bra alternativ som funkar!



Hoppas ni har det bra!



Kram!

2012-05-22 @ 11:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0