Trött, skryt, host å envis navel...

Fredag igen! Har varit dagvill denna vecka eftersom det varit valborg å röd dag.. Hade måndag i onsdags å idag känns det inte alls som fredag. Blir lite konstigt då man själv är ledig å hemma varje dag, vardag som helg.. Då är det inte alltid så lätt att hålla reda på dagarna ;) Idag har jag en sån dära dag då jag känner att jag skulle behöva fixa tokmycket saker. Har skrivit ett X- antal "att göra listor", men tro inte att jag har börjat beta av någon syssla. Nä, orken tryter och då tid finnes så hamnar jag lätt i soffan och blir sittandes där utan att röra en fena. Gillar inte tröttdagar, dom stressar mig!

Nu ska jag skryta! Så den som inte kan med skryt måste sluta läsa här. Jag hoppar ner nån rad extra så ingen råkar läsa mitt skryt av misstag ;)

 

 

 

 

Jag har gått ner alla mina 20 graviditetskilon + några hekton till!!! Å som jag har kämpat (eller inte). Alla "Äta-nyttigt-eller-i alla fall- tänka-på-vad-man-äter-metoder" kan slänga sig i väggen. Amning, magsjuka, feber och promenader funkar ju det med :) Men trots att dessa kilon försvunnit hyfsat fort så är en del av magen kvar ändå (Leo frågade senast idag vad bebisen som är i magen nu heter). Så jag känner mig allt annat än "bikini-redo". Å sen får man ju se hur det blir den dagen då jag slutar att amma. Minns allt att vikten gjorde en tvärvändning och gick stadigt uppåt från och med den dan jag slutade amma Leo. Men då den dan kommer är min plan att ge mig på ett LCHF-försök. Har hört så många som talat gott om den metoden - så jag ser fram emot att testa!

 

 

 

Färdig skrytet!!

 

Leo är inge vidare pigg. Han är rosslig, hostig och småfebrig så idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Har blivit ett och ett annat Pippi-avsnitt :) Då Jonas var hemma på lunch så åkte jag och Noah till BVC för ännu en check av naveln. Han verkar verkligen ha en envis navel denne lille man. Ännu ett "ingrepp" (Lapisering?) fick göras å vi ska dit på koll även nästa vecka... "Ingreppen" gör inte ont så det känns ju skönt i alla fall. Tycker mest att det känns trist att vi inte kan bada honom innan detta är klart. Men snart så :)

Planer för helgen = Inte nåt. Eller jo föresten, på söndag ska vi nog träffa Elli med familj och uppvakta både den stora å den lite mindre grabben som fyllt - och fyller år!

 

Ha en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0