Tisdag

Idag åker Lina hem efter att ha varit hemma i Solle i hela 2 veckor. Kommer kännas tomt som attan. Önskar att vi kunde förflytta Oslo till typ Långsele eller nåt. Eller flytta Sollefteå närmare Oslo. Men Oslo skulle ändå få vara Oslo och Sollefteå skulle få vara Sollefteå. Gillar inte att säga hejdå. Hon är en fin vän ♥ och fina vänner vill man ju vara nära å inte en herrans massa mil ifrån.

Igår hade jag och Leo besök av familjen Niiranen. Vi hade en trevlig dag tillsammans och min fina gudson vill inte alls åka hem då det var dags för det. Så nu har vi bestämt att han ska komma hit imorgon igen och eventuellt sova över tills på torsdag. Härligt att få spendera lite "egentid" med sin gudson. Jag kommer att skämma bort han. Det är ett som är säkert. Film å godis ska det bli!

Idag har vi varit på ortopedtekniska å provat ut nya skor åt Leo och efter det blev det en stadstur och fika med Moster Mio och Fabbe! Härligt, men jag är besviken på vädergudarna som har isat ner temperaturen igen.. Huvva. Minus 10 räcker.

En liten rolig grej: Mio har haft "hårdträning" med Leo om att man måste hålla för munnen då man hostar (på skoj alltså). Hon har visat honom hur man gör typ ända sedan han var lill-liten. Å för några månader sedan så lärde han sig det. Och nu håller han inte för munnen bara då han själv hostar, utan även då någon annan gör det. Han tittar på den som hostar- håller upp handen för sin mun- och hostar. Så nu ska han lära alla andra ;) (ex. så tillrättavisade han ortopeden idag, då han harklade sig lite utan att hålla för munnen)

Snart kommer min mor hit och hälsar på. Då Leo är nattad och kommit till ro så är jag lovad rygg- och nackmassage. Det gillas!


Barnen Niiranen å Leo


♥ Pulkpromis ♥


Kommentarer
Postat av: Erica

Din gudson kom & knackade på min axel vid 9 & frågade om vi snart ska fara till Karin =). Ses om några timmar. Kram

2011-01-05 @ 11:05:56
Postat av: mio

hahhahahahhaha, leo är BÄST!! HOST HOST!! <3

2011-01-05 @ 14:02:54
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0