Gääääsp...

Om jag har fått "äta upp" att jag tidigare, med ett leende på läpparna, kunde säga att Noah sov som en stock på nätterna? 
 
Jo, visst har jag väl det! 
 
Han vaknar och vill dricka välling
Han vaknar & snurrar runt på mage 
Han vaknar & gömmer sig under täcke å kudde, ångrar sig snabbt & skriker
Han vaknar & är ledsen
Han vaknar & "snackar"
och... Han bara vaknar.
 
Så har det sett ut de senaste veckorna och Leo har i samma veva börjat tycka det är en bra idé att kliva upp klockan 05:30. Så om jag är en smula tankspridd å disträ så beror det på att sömnen lyyyyyser med sin frånvaro. 
 
I allfall så har denna natt varit en sådan natt med omgångar av hjärtskärande gråt. Sådan gråt som rent sticker rakt in i hjärtat och får en att känna sig så in i attans hjälplös.. Välling å bära-omkring-vaggning gav föga resultat. Stackars lilla gosnosen! 
Min huvudmisstanke i "operation-felsökning" riktas mot TANDSPRICKNING (har dock misstänkt detta sedan han var 4 månader, så jag vet i sjutton längre). Men att han är irriterad i munnen går icket att ta miste på. Eller så är det magen som har börjat spöka igen. Vad det än är så sliter han väldigt ont å den oroliga mamman önskar såklart att hon kunde trolla bort det som stör!
 
Nu sover han på söta örat i allafall. Leo sitter och tittar på Pippi och jag känner mig som den mest slöaste mamman någonsin, som till och med tycker det känns jobbigt att fixa lunch idag. Å vad ska vi då äta. Jo, färdigstekta pannkakor som skall värmas i micron ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst hade Noah kolik när han var mindre? Julia hade ju det och när hon började äta vanlig mat så blev magen tokig igen, eftersom jag inte ammar sedan hon är 4 månader, så ger vi henne fortfarande ersättning mellan målen för att hjälpa magen. På Bvc så dom att det vara så att hon är svårare att vänja sig vid vanlig mat just för att hennes magen inte var helt utvecklid ( koliken alltså). Vet inte om detta hjälper er men så har vi gjort och det funkar bättre för Julia då. Hon äter fortfarande på nätterna och får du ersättningen istället för välling.

2012-09-14 @ 13:12:53
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: mio

Mosters älskade gosnos <3 å såklart älskade syster!!

2012-09-15 @ 08:26:30
URL: http://www.miosorganiseradekaos.blogg.se
Postat av: Karin

Malin: Jo, han hade ofta ont i magen då han var mindre. Men det var nog tansprickningen som var boven denna gång för nu har det kikat upp en bissing :) Magen verkar vara rätt okej nu å det funkar bra med välling, gröt och mat än så länge!
Men tack för tipsen!

Mio: <3

2012-09-16 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0