Risön, dagis å snart arbetsstart...

Noah blir hjärtskärande ledsen då jag lämnar honom på förskolan. Även om jag vet att det går över efter bara en liten stund och även om jag, då jag hämtar honom, ser och får höra att han har haft det jättebra så är de där lämnings-stunden förbannat jobbig. Huvva! 
 
Leo fick sin risö-önskan uppfylld. Vi har haft heldagar där både i måndags och igår. Riktigt härligt! Noah var på dagis igår mellan 8-13:30 och ska vara där samma tider idag och imorgon också. Övning inför att allvaret börjar nästa vecka. Jag har varit ledig väldigt länge nu. Så länge att jag blivit rejält bortskämd på kvalitetstid med barnen och jag kan inte riktigt förlika mig med tanken på att det redan på måndag blir ändring på det. Jag har gått ner lite i arbetstid och kommer att arbeta 80%. Men trots det blir det väldigt långa dagisdagar för barnen och det gör ont i hjärtat då jag tänker på hur lite tid man faktiskt kommer att ha tillsammans. Men jag vet att detta kommer kännas bättre bara man kommer in i de nya rutinerna. Jag tycker alltid att det känns lite jobbigt då en förändring står och väntar bakom knuten ;) 
 
Bilder från gårdagen: 
 
Efter vi lämnat Noah på dagis åkte vi ner till park-lekparken och älven i väntan på att affären skulle öppna. 
Leo gjorde sig av med sina nappar som sedan en tid tillbaka har legat i en "ut-ifall-att"-påse. Då napp-påsen var tom samlade vi lite fina stenar i den. Stenar som vi tog med oss hem och tänkte måla på idag! 
 
Sen blev, precis som i måndags, en härlig dag på risön! 
 
Noah hade tagit en lång-vila så då jag kom och hämtade honom hade han precis vaknat och satt och käkade lunch! När han ätit färdigt for vi ner till risön igen så även Noah fick svalka sig i värmen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0