BVCbesök, lite annat och snö...

Här om dagen var jag i väg med Noah på 1,5 årskontroll på BVC. Ett besök som jag hade sett fram emot då vi inte varit där sedan han var 11 månader. Besöket blev dock inte lika trevligt som jag hade förväntat mig. Dem hade tyvärr missat att väcka Noah på dagis, så det blev bråttom då jag kom dit bara en yttepytte-stund innan besöket och han fortfarande låg ute i vagnen och sov som en stock. Han vaknade minst sagt på "fel sida" och han var så arg så arg så arg över att bli hastigt väckt sedan ivägfraktad till ett ställe han tydligen inte alls ville vara på. Han skrek så högt han förmådde för att visa sitt missnöje. Försöken till avledning genom kittel, tittut, lugnt prat, leksaker, napp å annat hjälpte föga. Läkarkollen var svår att genomföra och då det var dags för vaccinationen var han så vild så en del av vaccinet tyvärr hamnade på sidan av armen... Han kan ha ett väldans humör och en vilja av stål vår minsting! Utan att han kan prata så vet jag att han genom skriket sa " Glöm att jag tänker sluta protestera, jag skiter i leksaker å dumma tittut-busförsök, jag ska härifrån å det är nuuuuu"
Efter en liten "brottningsmatch" fick vi i alla fall veta att han väger 13,4 kg och är hela 87 cm.
Väl tillbaka på dagis tvärvände hans humör. Han tittade på mig, log, vinkade och sa "hejjda"! Nu ser vi fram emot nästa besök (som är 3-årskontrollen) och hoppas att det går bättre ;) 
 
annars då? 
 
Förutom den vanliga vardagen har vi varit till Sundsvall och handlat lite, varit på höstmarknad, träffat nära och kära samt hoppat i lövhögar. 
 
Å idag kom första snön! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0