Nattpigg och städtrix...

Leo är inne i en- vill helst kliva upp klockan 3 på natten-period. Han är SÅ pigg då. "Pratar" på som bara den och sätter sig upp i sängen. Då jag efter några omnattningsförsök bär över han till våran säng för att kunna tussa om han lättare så kastar han sig över mitt hår och tycker det är en väldigt rolig "leksak" att dra å slita i. När han väl somnar om så sovar han bara en liten stund sen är han igång igen med nåt "bus" (Imorse var han ute efter min näsa)  Hehehe tur att bebisar är så söta, gulliga och underbara. Har svårt att tänka mig att man skulle acceptera det uppvaknandet från någon annan utan sura miner :)  

Igår hade vi fullt upp hela långa dan. Tur det. Annars hade jag nog somnat stående, för jag var en riktig tröttis.
Lina var här och sa hej då. Det har varit mycket trevligt att hon varit hemma så vi fått umgåtts lite :) När hon var här passade hon på att ha en liten sångstund med Leo. Bildbivis följer nedan :)
Idag har vi haft en lugnare dag. Erica och Isaac har varit här och hälsat på en sväng. Medan Leo sov passade jag på att vattna där vi sått gräs (som tyvärr inte visat en tendens till att växa trots att det var över en vecka sedan vi sådde). Lagom till att jag var klar med vattningen kom regnet. Så kan det gå! 

Jag kom på ett litet städtrix idag som fungerade alldeles utmärkt (idag iallafall). Har lite svårt att få saker gjort just nu, då Leo inte är särskilt nöjd med att sitta själv med leksaker under längre stunder än en pyttestund. Så idag då jag skulle städa fick han minnsann följa med i "förvaringsbox-Tåget". Han hade massa leksaker i + att han var nära mig samt hade nåt nytt att titta på hela tiden. Tack Jysk! Hoppas det funkar fler gånger :)



 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag säger då det, ni skulle ha sått krasse, det växer ju som ogräs! ;)

Nu förstår man varför folk säger att man ska ha kort hår då man har småbarn, det får ju aldrig vara ifred! :D

2010-06-09 @ 07:47:54
URL: http://blog.tomakeitreal.se/
Postat av: Johanna

Va typiskt att inte gräset växer som det ska... men det kommer nog igång : ) Han är för söt Leo!! : )

2010-06-09 @ 08:58:35
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Elin T

Åh vad glad jag blev när jag öppnade posten idag!!Såå fint!

Mario brukade också digga att sitta i leksaksvagnen - de är ju perfekt! Kram

2010-06-09 @ 13:02:50
Postat av: Lina

Hihi vilket sött tåg.

Inte varje dag man plockar fram sångboken minsann, blir värre senare när Leo börjar kunna sångerna själv, då han faktisk kommer inse att jag sjunger samma melodi på alla sångerna, hehe. kram kram

2010-06-10 @ 17:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0