Hemma igen

Vår semestertripp till Stockholm blev väldigt lyckad. Vi kom dit på torsdagseftermiddan så då var vi bara hemma och umgicks med Morfar och Maud. Var även ute och "jagade" harar som skuttade omkring och "rastade" spralliga ben som hade suttit stilla i en bil i ett flertal timmar. På fredagen tog vi en tur ut till Djurgården, där vi promenerade, käkade, åt glass och besökte Junibacken. På Lördagen åkte jag, Maud och Leo till gamlastan och Stan. Tittade på vaktparaden vid slottet, strosade runt i gamlastan och åt glass å spanade på folk på Drottninggatan. Leo tyckte det var roligt att åka buss, tunnelbana och spårvagn. Jag själv var dock mest ett nervvrak som oroade mig för att inte hinna få med mig både barn, vagn, väska å tillbehör då det var av- och påstigning ;) Men det gick det också! Söndagen ägnade vi åt hemresa.  Det är roligt att vara i Stockholm sådär några dagar, men så härligt det är att komma hem. Jag har Aldrig varit och kommer Aldrig att bli nån storstadsmänniska. Vilket tempo och vilken stress. Säger som tjuren Ferdinand: "Jag trivs bättre här, där jag kan ha det lugnt och skönt...". Hur som helst så var det i alla fall härligt att få träffa och umgås med morfar, Maud och hunden Felina :)

I går var jag en sådan mamma som jag absolut inte vill vara. Jag var på dåligt humör och kände mig irriterad på Leo mest hela dagen. Han hade överskottsenergi så det stog härliga till (tror jag det då han spenderade hela dagen innan i en bilstol) och min energi låg långt under "minus-strecket". Mitt tålamod brukar inte tryta så lätt men igår var det helt enkelt en jobbig dag. Fick så dåligt samvete på kvällen då jag tänkte på att Leo skulle säkerligen haft en mycket bättre dag på dagis än vad han hade hemma tillsammans med sin arga mor :( Men men... Idag har vi i allafall en bättre dag :) På förmiddan har vi varit i en lekpark som vi inte besökt tidigare. Ett riktigt mysigt ställe med skog runt om kring och en hage brevid med två hästar. Något som verkligen gillades av Leo, som har hästar som ett av sina favoritdjur :)

Jag gjorde en dundertabbe å glömde laddaren till kameran då vi for till Stockholm. Inte likt mig som brukar vara "Alltid redo" när det gäller att fotografera. Några bilder hann jag i alla fall ta innan kameran dog, sen fick jag använda mobilkameran istället. Ska ladda över några bilder å visa sen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0