"Hjälpredans" rum är nu färdigmålat å snart väntar sundsvallsresa...

Nu har vi målat klart Leos blivande rum. Det blev fint :) Det tog lite längre tid än beräknat att bli klar för när vi var "klar" första gången så var vi (läs: jag) inte riktigt nöjd. Klurade ett tag på om en vägg till skulle målas grön eller om det var bra som det var. Det slutade med att jag målade om en vägg. Å det ångrar jag inte för det blev betydligt bättre än innan. Ska visa några "före å efter-bilder" sen nån dag! Dock så kommer det nog dröja ett tag innan rummet blir möblerat. Vi har tänkt att Leo ska "flytta in" i det rummet den dagen det är dags att byta säng. Än så länge sover han gott i spjälsängen, så jag ser ingen anledning till att skynda på med att byta rum just nu.  

Leo har blivit en riktigt "hjälpreda" här hemma. Det glittrar verkligen i ögonen på honom då man ger honom ett litet uppdrag... Typ- "kan du slänga den här i papperskorgen" eller "kan du hämta den åt mig"... Å ingen blir gladare än han då man säger att "nu ska vi dammsuga". Han springer fram till städskåpet och ser rent lycklig ut :) Hihihi. Förmodar att det inte är sysslorna i sig som han finner så otroligt intressanta och roliga utan mer det faktum att han faktiskt börjar förstå mer och fler "instruktioner" och att han faktiskt kan göra saker och ting på egen hand numera. Vilken lycka och stolthet för en liten skrutt att helt plötsligt känna att "jag KAN SJÄLV"!!!
Hur som helst så har han sedan en tid tillbaka gärna gått med mig då jag dammsuger. Tryckt på och av dammsugaren osv. Numera är det lite svårt att lyckas dammsuga med han som "hjälp", då han gärna drar och sliter i dammsugaren å vill köra den själv. Så detta har vi löst med att han får en egen "dammsugare", nämligen en sopskyffel. Denna går han runt med å "städar" medan jag städar :) (detta trix funkar långt ifrån alltid, men ibland iallafall). Det enda krukset med detta är att han blir så arg då jag ställer undan dammsugaren då jag är klar, för då inser han plösligt att hans "dammsugare" inte låter nå längre ;)

Se här:


"Men Hallååå, vad händer... Var tog ljudet vägen???"


"öppna nu genast så det börjar låta dammsugare igen!"


En annan "storfavorit" just nu är att "hjälpa" till med tvätten. Han ser så stolt ut då han tar plagg efter plagg ur maskinen eller tvättkorgen och ger till mig!


Observera att han även pekar var jag ska hänga plagget.. Bra att han
håller koll på att man gör rätt ;)

Hihihi. Nu låter det ju som att Leo inte får göra annar än att hjälpa till med hushållssysslor här hemma. Så är inte fallet, jag lovar ;) Men han tycker att det är roligt att hjälpa till. Det är ett som är säkert!

På tisdag är det dags för oss att göra en resa till Sundsvall för att träffa ortopeden och titta till fossingen. Var nu drygt 6 månader sedan sist. Känns alltid lite vemodigt och nervöst. Även om vi tycker allt ser bra ut så finns ju ändå rädslan där för att ortppeden ska se något annat med sina expertögon... Men vi håller tummar och tår för att allt är fortsatt bra! Ska iallafall förena "jobbigt" med roligt och passa på att ta en spanarsväng på IKEA för att hitta lite inspiration till hur det nya rummet sedan ska möbleras...


Kommentarer
Postat av: johanna

Hoppas det går bra i sundsvall!! Jag är super nervös men hoppas givetvis på det bästa!!

2011-02-14 @ 13:52:52
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack! Hoppas att det går bra för er också. Nära nu :)

Förstår att du är nervös.. Jag är också alltid nervös då vi ska träffa ortopeden för "utlåtande" om foten. Men jag tror, hoppas, önskar och vill att både Liv och Leo ska få slippa några "bakslag" nu och att allt bara ska se bra ut! <3



2011-02-14 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0