Bus och lek trots feber som bytts ut mot magsjuka....

Busige Leo har idag utfört sitt första riktiga busiga bus... För det syndes i hans ögon att det var ett medvetet bus och han tittade med skräckblandad förtjusning efter min reaktion då jag anade ugglor i mossen och gick och tittade vad han hade för sig. Medan jag talade i telefonen hade han nämligen tagit fram en penna ur lådan (som tur var blyerts) och ritat ett helt konstverk på de vita garderoberna i datarummet ;) Han fick snällt hjälpa sin mor att sudda bort konstverket!

Natten har varit ungefär som föregående natt. Feber och orolig sömn. Men till vår stora glädje var febern nästintill obefintlig imorse då vi vaknade. Men hoppet om en frisk Lejonkung varade inte länge då det inte ser bättre ut än att han åter igen drabbats av den eländiga och förfärliga magsjukan. Han åt pannkaka till middag igår och efter det har han inte ätit nåt alls. Vällingvägrade innan nattning och det jag har försökt fått i honom idag har sökt sig ut lika snabbt som han svalt det. Stackar lilla hjärtat. Inte ens piggelinglass till lunch gick vägen. Jag blir så outhärdligt orolig då jag inte får i han nån mat eller dryck :( . Dock så verkar det inte gå nån nöd på honom än så länge ialla fall. Han är fasligt pigg för att vara sjuk. Han använder sig av någon slags reservenergi och härjar på som att allt var i sin ordning.

Mamma/mormor har sovit här inatt, vilket uppskattas mycket då jag är en smula mörkrädd. Leo blev överlycklig då vi kom ner imorse och han upptäckte att vi hade sällskap :) Nu babblas det från vagnen där Leo legat och vilat. Så nu är det dags för ett nytt försök att få i honom något. Håll tummarna!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0