Lite blandat...

Har varit en tröttmössa de senaste dagarna.. Först massa feber, sen magsjuka, sen oro över Noahs magsjuka gjorde mig lite slut helt enkelt. Men nu är jag på banan igen. Å Noah mår Bra!

Den gångna veckan har vi provat på vår nya vardag med förskola 9-12 varje dag. Det gick si så där. Måndag var ju en röd dag, så då blev det ju av den anledningen ingen förskola. Tisdagen fick jag ringa och säga att Leo inte kunde komma, för Noah var inge pigg å jag bedömde det som "icket-okej" att han skulle behöva vara med om lämning, hämtning, amning, magont, diarré - inom loppet av 3 timmar... Onsdagen fick han gå på förskolan å det hade då gått bra! Torsdagen fick jag återigen ställa in Leos dagisvistelse, då Noah hade tid för 5-veckors-kontrollen kl 11:15 å jag skulle därmed inte hinna hämta Leo i rätt tid. På fredagen fick vi dock till det, och Leo kunde nöjd och glad få gå 3 timmar på förskolan.. Dessvärre hade Noah så gräsligt ont i magen den dagen så han var orolig och skrek i princip hela förmiddan - å gissa vad som inträffade i samma veva som han äntligen kom till ro och fick somna? Jo, då var det minsann hög tid för påklädning och hämtning av storebror! Hahaha, tur att man är stresstålig (läs: Ironi)... Å vilken hejdundrandes struktur å förutsägbarhet det blir för ett litet barn, då man från en dag till en annan inte kan veta om man får ihop det hela (läs: Ironisk igen...)

Bortsett från denna stress och detta hattande så har vi det bra. Såklart är det en omställning att ha två små att ta hand om, men jag tycker att det oftast som mest går väldigt bra. Det som är en gnutta kämpigt är de stunderna jag ammar Noah. Leo hittar under den stunden på AllA bus han kan komma på.. Har försökt med att läsa för honom samtidigt, låta honom se film, titta på vidioklipp på telefonen osv. Men ingenting är intressant just då, förutom att göra något som han vet att han inte får göra. Men det ger sig väl med tiden kan jag tro.. Sen behöver jag "öva" lite på att inte bli så lätt stressad över småsaker hela tiden. Saker som egentligen inte betyder något. Att jag till exempel inte hinner med att städa, tvätta & hålla efter i samma utsträckning som det egentligen skulle behövas. Vem bryr sig om det egentligen? Säkert ingen alls. Definitivt inte Leo och Noah.

Noahs mage är verkligen en "till-och-ifrån-mage". Vissa dagar har han inte alls ont å de dagarna brukar han oftast sova extra mycket. Han verkar då ta igen den sömn han missat de dagarna som magen krånglar rejält å den sammanhängande sömnen lyser med sin frånvaro. Leos mage krånglade också en del då han var ny i världen å det gick över då han var typ 2-3 månader, så vi håller såklart tummen för att det går över hyfsat fort för Noah också!

I kväll har vi premiärgrillat. Mycket gott! Vi har besök av barnens farmor och farfar så Leo är nöjdare än nöjdast :)

 

I går på eftermiddan tog jag å grabbarna en prommis i vårvädret. Vi plockade tussilago och spanade på traktorer. Å på Leos begäran gick vi även och "letade" en lekpark...


... å tänk att vi hade sån tur att vi hittade en också... Då blev det fart på småbenen vill jag lova "Leo inte sitta vagnen, Leo hittat lekpark" ;) 


 


Kommentarer
Postat av: mio

leo hittat lekpark... men i die vad gulligt!! <3

2012-04-17 @ 08:35:08
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0