Ändrade tider...

I tisdags då jag hämtade Leo på förskolan så fick vi veta att våran önskan om att återgå till 3 dagarsvecka med 5 timmar om dagen hade beviljats! Känns såklart superbra! Men nu går jag omkring med känslan av att upplevas som en riktig gnällspik å en Besvärlig förälder, som inte bara gillar läget och rättar sig efter vad som sägs.. Men jag måste se förbi denna känsla, för den besvärliga gnällspiken till förälder gnällde å protesterade av en enda anledning: För att mina barn ska ha det bra! Nu kan min lejonunge få vila då han faktiskt är trött å vi slipper stressa sönder oss för att få vardagen att fungera bra! Å då det är "gnäll" å protester som krävs för att få igenom det jag anser vara det bästa för mina barns välmående så kommer jag minsann fortsätta att vara "besvärlig". Så det så!

Känner så väl igen denna känsla från då leo var en liten skrutt å jag "gnällde" å "var besvärlig" i 3 månader innan vi tillslut fick hjälp med hans fot. Då kände jag verkligen hur dom tyckte jag var riktigt tjatig och "jobbig"! Men då visade det sig i efterhand att det var en jäkla tur att jag var så "jobbig"... Så... jag tror man ska göra det som känns rätt för en själv, å försöka bortse från att andra då och då uppfattar en som besvärlig!!!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh, vad skönt att ni fick igenom det =)

Ibland (oftast) lönar det sig att vara "jobbig" och som du säger, för barnens skull kan man gnälla och bråka hur mycket som helst =)

2012-04-26 @ 14:52:09
Postat av: Malin

Jag gnällde och var besvärlig också. Du får tänka på mig jag gick steget längre när dom inte lyssnade jag fick gå via rektorn!

Men när det gäller våra barn så måste vi vara gnälliga och besvärliga för deras skull.

Det betyder ju att vi bryr oss

2012-04-26 @ 15:20:53
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: mio

Du gjorde helt rätt <3

2012-04-26 @ 21:54:42
URL: http://miosorganiseradekaos.blogg.se/
Postat av: Karin

Gunilla: Ja, det känns skönt att vi fick gå tillbaka till det som fungerade bra! Så nu kanske gnällspiken (jag) kan vara nöjd å tyst ett tag ;)

Hoppas allt är bra med er! Skulle vara roligt att styra ihop nån lekplatsträff eller nåt liknande nån helg :)

Kram!

2012-04-26 @ 21:59:26
Postat av: Karin

Malin: Ja, men jag tycker alltid att det är lite jobbigt då man känner sig gnällig å tjatig.. Men jag håller med om att det kanske är det som krävs i vissa lägen för att det ska bli bra för ens barn!



Mio: Tack!

2012-04-26 @ 22:08:46
Postat av: Malin

jag håller så med. det är samma här.

2012-04-27 @ 09:47:08
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0