Helg å ledighet. Igen.

 

Nu har vi ledigt igen. Har varit mycket ledighet nu på slutet. Inte så tokigt detta med dag-jobb ändå ;) Hade bara halvdag idag så jag kom precis hem. Mellanlandar här fram och tillbaka innan jag ska åka å hämta Leo på förskolan. Tänkte han ska få vila klart innan jag hämtar honom! Vi ska möta upp Jonas och gå på stan och käka nåt tillsammans!

Nu har jag planerat å ansökt om föräldraledighet. Känns lite overkligt att det är så snart. Planen är att jag ska arbeta till sista Februari och då ta en semestervecka. Hoppas på att bebisen behagar komma någon gång under den veckan, å sedan ska jag vara mamma-ledig. Sökte fram till September till att börja med. Då kan vi ha lite öppet huruvida jag ska vara ledig längre eller om Jonas ska vara hemma något också... Men vi börjar så här!

Leo ska snart byta förskole-avdelning. Han är nu stora-grabben och ska inte längre gå på småbanrsavdelningen. Är med lite sorg i hjärtat detta byte kommer att ske, då jag ännu en gång måste säga att pedagogerna som arbetar på hans nuvarande avdelning är helt fantastiska. Men vi hoppas och tror att det kommer att vara bra på den nya avdelningen också. Leo gillar namnet ialla fall. Igelkotten. Ett av hans käraste nattsällskap är nämligen en mjukis-igelkott som han värderar högt ;)

I Söndags kom pappa hit med sin skoter. Han skulle köra upp ett bobb/pulkaspår här på gården. Tanken var också att Leo skulle få åka lite skoter. Han var förväntansfull innan å ville gärna ta på sig overallen och gå ut. "Moffa skoter- leo- åka" Men då dom kom ut var han inte lika "kaxig" längre. Det blev inte så mycket skoteråkningn utan det slutade med att pappa sprang runt med Leo på bobben och Jonas åkte skoter... Han tyckte helt enkelt att den stora brummande maskinen var lite läskig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0