Mysiga dagar...

Vi har haft riktigt härliga dagar här hemma. Myst och tagit det lugnt mest hela tiden! Leo tycker att det är roligt att ha en lillebror. Han springer och hämtar nappen å snuttezebran då det behövs ♥. Men han vill inte hålla i honom. Är fortfarande lite avvaktande liksom. Han vill dock ha stenkoll på var han är hela tiden. I morse då jag hade lagt Noah i vagga nere så hittade inte Leo honom på en gång å sa förskräckt "Mamma mamma Noah borta". Igår frågade jag honom om han ville sjunga en vaggvisa för lillebror. Han funderade en stund å började sedan "sjunga" Heeeej Macarena, Heeej Macarena!!!! (Då jag hade tippat på att han skulle ta nån av dom visorna som jag brukar sjunga för han så blev det lite roligt ;) )

Noah gör inte mycket väsen av sig. Han sover, äter (massor), bajsar å verkar må gott. Natten lördag mot söndag var han dock inte särskilt lugn. Lillstackaren verkade ha rejält ont i magen och gallskrek i flera timmar, med bara några minuters vila emellan... Ojjj så det skar i mitt hjärta då.. Efter detta började vi omedelbart att ge honom Minifom och sempers magdroppar och (peppar peppar) så har han inte verkat haft så mycket ont efter det!

I Lördags hade vi besök av Mamma, Pappa, Mio, Anders, Josefine och Fabian. Mycket trevligt! Roligt var att Fabian tyckte så mycket om Noah. Han var med och bytte blöja, höll i honom och ville mer än gärna krama honom. Såg så sött ut ♥

I kväll är Jonas på hockey så jag har fått haft premiär med att vara ensam hemma med 2 smågrabbar! Det gick alldeles utmärkt. Noah somnade medan jag nattade Leo i lugn och ro och vaknade lagom till att Leo somnade :) Så dom hade nog pratat ihop sig om att ge mamsen en mjukstart ;)

Noah är nu 5 dagar gammal och jag kan inte sluta förundras över hur snabbt allt kan kännas så givet! Det känns som han alltid har funnits hos oss, att jag alltid älskat honom och att jag alltid vetat att just han är han liksom... Å då är det i själva verket bara fem dagar sedan jag inte visste ett skvatt... Alla frågetecken som fanns under graviditeten är som bortblåsta och allt känns bara självklart!!

Naturligtvis går kameran varm här hemma så även idag finns det bilder att visa :)

Första badet var allt annat än en trevlig upplevelse. Jösses så lillhjärtat skrek! Å som det syns här så ser han inte allt för nöjd ut...

Här är han just i färd med att spotta ut nappen och hade han bara kunnat så är jag övertygad om att han hade sagt "Gör aldrig någonsin såhär mot mig igen" ;)

 

Däremot är det mysigt att...


vara nära och må gott i famnen...

... att sova djupt tättintill pappa...

... eller att med mätt mage och nybytt blöja slumra in i vaggan ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0