Dagis, grävlingbesök, bad & solmys...

I torsdags var det dags att lämna Noah en stund på dagis. Det hade gått superbra! Jag har gruvat så mycket inför detta, då Noah alltid varit ganska reserverad och rätt "mammig". Då jag lämnade honom grät han så mitt mammahjärta höll på att gå sönder :( Jag ringde då bara efter en stund för att höra hur det gick och då satt han och lekte och var glad igen :)  Så det kändes såååå skönt då jag kom och hämtade honom och han faktiskt inte alls hade nån plan på att genast följa med hem. Han ville visa alla saker och leka vidare i sandlådan :) 
Till veckan ska han få vara där några dagar för "övning" inför att det veckan därpå blir dagis-start på allvar! 
 
I fredags kväll då Jonas och jag satt ute på altanen såg vi nåt som rörde sig i jordgubbslandet. Det var en grävling! Vi gick lite närmare för att spana in den å då sprang den och gömde sig i hallonsnåret. Jonas kastade en sten i närheten för att den skulle bli rädd och springa därifrån. Det gjorde den. Två andra också. Det var alltså 3 grävlingar som smaskade hallon på vår gård :) 
 
Vad har vi gjort annars då? Jo, vi har plockat hallon i massor, badat, varit i sörgåssjön, umgåtts å haft det bra! 
I går kväll kom Owe hit. Idag har han och Jonas varit på båt/fiske-tur på älven. Jag och grabbarna har roat oss hemma på gården med spring genom vattenspridaren å lite bad. I morgon hoppas vi på ännu en dag med fint väder så jag kan uppfylla Leos största önskan för tillfället: Att åka till Risön :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0