Klätternos fick våra hjärtan att hoppa ur led...

Imorse då jag härjade med barnen i lekrummet reflekterade jag över att Noah gärna vill klättra upp på saker. Exempelvis kämpade han hårt med ett flertal försök att ta sig upp på leksaksspisen, via en box med leksaker som stod tätt intill. Jag var ju nära honom hela tiden så det var ju ingen fara med det. MEN ikväll då vi alla var inne i lekrummet och höll på att stöka undan massa saker så vände jag mig om för att titta till Noah, då han som vanligt var överallt och ingenstans samtidigt. 
Vart jag hittade honom? 
 
Jo, uppe på bordet! (leksaksbordet som står inne i lekrummet). Han var precis i färd med att ta ett krypsteg mitt ut i luften. Jag hann fånga honom. Men jösses så rädd jag hann bli. Härtat i halsgropen liksom! Nu vet vi att han numera är en liten klätternos så nu gäller det att eliminera alla klättervägar som kan leda upp till högre höjder ;) 
 
Vår helg har varit lugn och skön! Vi har målat lite, fixat med lite nyttopyssel, men mest bara umgåtts och inte gjort ett dugg! I lördags var jag och Leo på Bibblan en sväng. Läste lite böcker samt hämtade de böcker som han och Noah fått via Bvc. På eftermiddan var Mio och Milian här och umgicks med oss! 
 
Idag har Fabian, Alexander, Jossan och Anders varit här. Även mamsen kom hit en sväng. Storgrabbarna har härjat på och lekt kurragömma flera gånger om. Leo somnade direkt då han lade huvudet på kudden i kväll så han var nog väldans nöjd och trött efter all lek :) 
 
Viktigast kommande vecka är tisdagen då vi ska på återkoll på BVC pga Noahs viktnedgång. Håller tummar och tår att det har vänt och går åt rätt håll igen. Håll en tumme ni med! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0