"Faslig fas", snart nytt år och "rock" med A.L:s favoriter!

Leo är inne i en "Ingenting är bra, vad du än gör mamma"- fas. Tycker detta påhittade namn för "fasen" passar fint. För det är nämligen så att det bara är när jag och Leo är ensamna som han sätter sig på tvären och mest bara är onöjd näst intill hela tiden. När Jonas också är hemma, eller när vi har besök eller är ute på nån aktivitet så är han sig lik. Har varit så här några dagar och min "operation Felsökning" finner inget resultat. Tippade först på opigghet (hade ju magsjuka i flera dagar). Men nu är han helt pigg igen och missnöjet (med mig) kvarstår. Så slog det mig plötsligt "gaaaa, tänk om han inte känner sig trygg med mig"... Men jag släpper denna onda tanken och hoppas på att han blir sig lik snart igen. Kanske är så enkelt att han är tokless på att vara hemma med bara mig, han börjar kräva mer och behöver annat än vad bara jag kan ge!

Imorgon är det nyårsafton och vi ser fram emot att få huset fyllt av fina gäster.
Även detta årsskifte tänker jag göra som jag gjort de senaste åren. Skippa nyårslöften och mål som Måste uppnås och istället göra en sammanfattning av det gångna året och sätta upp förväntningar inför det nya. Förväntningar och önskningar som såklart kan ändras med tiden och för var dag som går. Gillar att fundera över hur saker och ting har varit, hade kunnat varit och kommer att bli. För mig känns det viktigt att reflektera över livet och åren som går..

Idag på förmiddan gjorde vi om lekrummet till ett dansgolv och rockade loss till "Astrid Lindgrens Favoriter"- En mycket omtyckt skiva som Leo fick av Fabbe i julklapp. Detta fick min, annars så missnöjda, prins att både skratta och dasa ett ganska långt tag :)





















Kommentarer
Postat av: Nettan

Visst är det skönt att veta att det bara är en "fas"....., för annars skulle man nog bara vilja dra täcket över huvudet och ge upp...



GOTT NYTT ÅR!



Kram

2010-12-30 @ 20:36:53
Postat av: Erica

Älskade vän. Tro nu inte detta hemska, det går över!Klart grabben är trygg med dig. Det är bara så att den lotten får vi mammor ofta dra tyvärr!

Är nog för att (som du skriver) oftast är det mammor som är hemma med barnet större delen och då blir alla runt omkring mycket bättre, eftersom det är just du som säger tex aj aj 1000 gånger/dag, får göra alla tråkiga måsten osv. Fråga mig! jag vet absolut hur det känns...Pappan som typ aldrig är hemma är så mycket bättre än mig som tjatar och gnatar dagarna i ända =). Men mamma är ju alltid mamma i alla lägen, så ha det i bakhuvudet =).

Puss och kram till dig och de dina. Ha en underbar nyår så har vi date framöver.

2010-12-30 @ 22:35:54
Postat av: Karin

Nettan: Ja, verkligen! Och många olika "faser" att gå igenom blir det nog :)

Gott nytt år till dig å Wiggo!



Erica: Du är klok fina vännen! Puss å Gott nytt år!

2011-01-01 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0