"Måndag gör vi ingenting, ingenting, ingenting..."

Igår började jag baka inför Leos födelsedag. Min käre sambo hade en endaste önskekaka, vilken var knäckflarn. Så självklart gav jag på mig ett försök att uppfylla hans önskan. Tyvärr gick jag bet. Ganska rejält faktiskt. "Klicka ut smeten med en sked på bakplåtspapper"- Låter inte så svårt, ellerhur? Men det blev inte bra. Första plåten gjorde jag tydligen aldeles för STORA klickar, så hela plåten blev full av en bubblande "lavamassa". Det rann till och med över... Skam den som ger sig... Gjorde mindre klickar på nästa plåt och vips sa det så var samtliga små flarn näst intill kolsvarta. Okej- tänkte jag (måttligt irriterad) tredje gången gilt... Och dom på sista försöket smakar iallafall flarn. Ser dock lite defekta ut.. Så några få små flarn blev det åtminstånde- till Jonas stora glädje <3 Jag som hade fått för mig att jag var ganska bra på att baka. Inget jag kommer att skryta om igen. Inte flarn iallafall ;) 

Hade planerat att besöka öppnis idag, men Leo var en tröttmössa. Han fick välling vid 7-snåret och somnade sedan om, och slog inte upp sina blå förrän 9:30. Så det blev en rejäl sovmorgon för oss :) Händer ju mer näst intill aldrig än sällan... så det var bara att njuta till fullo :)

Idag ska jag ge mig på ett nytt försök att lyckas hitta ljus till födelsedagståget... Tycker jag har tittat överallt men jag kan inte finns ljus i den storleken. Någon som vet? Håller tummen att skattkistan har det jag söker!

Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Nettan

Attans, är det annorlunda storlek på ljusen till tågen? ...trodde det var nån standard.. :-/

Kanske därför dom säljs separat..

http://www.blaelefant.se/product.asp?product=6506

2010-11-22 @ 15:08:42
Postat av: Linda





Om det är tåget vi köpte till Leo på hans namngivelsen så titta på garn och småplock affären (vet inte om den heter så men du förstår nog vilken affär jag menar =) ). _Vi köpte tåget där så de borde ju ha passande ljus....



Syns på onsdag! // Linda o Loke

2010-11-22 @ 15:22:19
Postat av: Karin

Tack för tipsen snälla ni! Ska bege mig ner på stan och kika så snabbt Jonas kommit hem från arbetet!

2010-11-22 @ 15:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0