Ush, fy å blä...

Intar viloläge så fort möjlighet finns (det vill säga då mitt Lejonhjärta vilar). Har varit ett gäng slitsamma nätter här hemma. Gråt, febertoppar och ögon- öronont. Stackars lilla ♥. Jag som i min enfald var övertygad om att "stanna-hemma-några-dagar-extra-försöket" vid förra förkylningen skulle ge resultat. Men icket. Ögoninflammation, massa feber, hosta och onda öron har präglat denna vecka - och gör det fortfarande. Dock är han på bättringsvägen efter att ha fått en "mirakel"-ögonsalva & penicillin av farbror doktorn. Att se sitt barn ha ont och vara opigg är minst sagt hjärtskärande. Trors att det "bara" handlar om övergående förkylningssymtom. Har ägnat många tankar till de som har sjuka barn. Barn ska vara friska, energifyllda och glada. Allt annat skär i hjärtat. 

Vi har iallafall haft besök av först mamma/mormor och sedan svärmor/farmor, vilket har varit härligt! 
Leos farmor for hem idag på eftermiddan. Hon har skämt bort oss med god mat och annat pyssel. Hon fick inte direkt något toppen-besök här- då Leo varit allt annat än alert. Även hon har varit vaken på natten, då våran ögonsten varit som mest olycklig. Vem kan sova till hjärtskärande barngråt? Idag på förmiddan var han iallafall lite piggare, så dom hann med en stunds skoj och bus innan hon begav sig hemåt. 

Annars går dagarna i lugnets tecken. Känns som jag har en basketboll i halsen - så jag är lur på om nån av Leos bacillusker har hoppat ner där... 

Hittade ett block där jag för herrans många år sedan skrivit ner massa ordspråk och dylikt. Fastnade med att läsa dessa och begrunda innebörden (har man inget att göra så får man finna sig något ;) ).Hur som helst så kom jag fram till att det finns en hel del skrivna ord- som man bara ser som just skrivna ord-, men som i själva verket är bra tänkvärda.... 


Har äntligen införskaffat en overall å varm mössa till Leo. Så nu är vi 
beredd att möta kylan. Jag är nöjd! Visst ser Leo också nöjd ut? Nja...
inte direkt ;)  
Finaste <3
  


Kommentarer
Postat av: Josefine

sötgubben! <3

2010-10-28 @ 17:02:03
URL: http://blog.tomakeitreal.com
Postat av: GuggiS

Stackars goaste Leo som blev så sjuk =(

Skönt att läsa att det är på bättringsvägen iaf!

Supertjusig overall och mössa =) Elias har också Didriksons overall, men mössan finns ej i hans storlek så jag letar med ljus och lykta överallt för att hitta en. Hoppet är det sista som överger mig =)

KRAM!

2010-10-28 @ 20:19:57
Postat av: johanna

Krya på er!!!!

2010-10-28 @ 21:06:05
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Erica

Men gud, tror jag smäller av =) SÅÅ fin han blev i sin nya vinteroutfit.

Hoppas nu eran lilla prins piggar på sig pronto!

KRAM

2010-10-28 @ 23:06:14
Postat av: Marie

Vilken fin outfit!! Söt som en sockerbit! Hoppas jag får träffa honom snart. Längtar...

2010-10-29 @ 14:35:36
Postat av: Karin

Josefine: <3



GuggiS: Ja, inte roligt alls. Men penicillin borde göra susen! Hoppas du finner en mössa! Ska hålla utkik jag med å säga till om jag hittar nån :)

Kram!



Johanna! Tack snälla! Hoppas allt är bra med er. skönt att lilla Liv å du blivit friska igen! Kram!



Erica: Ja, ellerhur! Tack vännen. Kram!



Marie: Ja visst är han :) Ja, nu måste vi ses snart. Var ju ett tag sen. Hoppas allt är bra. Kram!

2010-10-29 @ 19:14:09
Postat av: Elin

Usch & fy för sjukdomar! Våran vecka har sett typ likadan ut, förutom att Lilja sluppit ha ont i öronen.,,men värsta ögoninflammationen, huvva! Ögonen helt igenklistrade. Superfin vinterstass, han kommer nog se gladare ut bara han blir piggare :-) KRAM vännen!

2010-10-29 @ 23:05:49
Postat av: Karin

Elin: Ja,hörde att Lilja också var vissen. Stackars dom små liven. Hoppas hon piggnat på sig. Leo är lite piggare nu då pencillinet börjat verka. Ses hos Erica till veckan. KRAM!

2010-10-30 @ 11:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0