Piggare men dessvärre prickig...

Är lite fundersam på om det är tredagarsfebern som spökar/spökat hos våran prins... Idag har han varit nästintill feberfri hela dagen med dessvärre har han fått röda små prickar/fläckar över hela ryggen och magen. Då denna upptäckt gjordes kunde jag inte låta bli att googla lite (inte helt otippat). Å nog stämmer hans symtom med beskrivning av tredagarsfebern alltid. Det som dock känns lite skumt är att både jag och Jonas också varit febriga. Står att man brukar vara immun mot sjukdomen vid treårs-ålder ;) Men, det är ju inte omöjligt att vi har nåt annat än Leo... Svammel... Hur det än är så har vi en prickig prins.. Och är det symtom på tredagarsfebern så skulle prickarna lägga sig efter typ ett dygn. Vi får se!

Efter inspiration av Josefine gjorde jag mjölkfria pannkakor till Leo igår. Tyckte själv att dom blev både fina och goda, men det tyckte inte Leo. Han totalratade dom. Då fick han ändå prova äta dom i alla dess former. Hel- som att äta en macka, delad i pytte pytte bitar samt körd i mixern. Men icket. Han var helt enkelt inte så van smaken ;) 

Idag var jag på jobbet en sväng och fixade lite inför ett skrivarbete som jag ska göra klart. Började med det förra hösten och hann inte riktigt klart med allt innan Leo kom till världen, så ska göra det sista nu istället. Ska bli skoj :) 

Annars har vi bara tagit det lugnt. Skönt att Leo börjar bli piggare igen. En Leo som inte orkar leka och busa är ingen glad Leo! Nu börjar jag känna igen honom igen <3 

Nu ska jag å Jonas heja på Modo en stud till (ser ut som dom redan vunnit), sen hoppas jag på att karlavagnen har nåt spännande att förtälja ikväll! 


"Hjälpa till" med dammsugningen orkars med trots opigghet :)


  

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad sägs om vattkoppor???? Ian hade oxå jättehög feber några dar innan dom bröt ut. Iofs är det ju konstigt att hela bunten är sjuka...jaja det var ju en tanke iaf.

Kramar i massor.

2010-10-05 @ 22:20:28
Postat av: Josefine

Vad tråkigt att han inte gillade pannkaka, men nästa gång kanske han gillar det! :)

O

Kram!

2010-10-06 @ 09:29:54
URL: http://blog.tomakeitreal.com
Postat av: Karin

Erica: Tänkte först också på det. Men det är liksom inte vattkoppor-prickar utan snarare fläckar eller små små små röda prickar... Han verkar vara helt opåverkad av dom. Så tror inte dom kliar eller så heller...

Kram!



Josefine: Ja, jag ska göra ett till försök om några dagar... Det finns väl inget barn som inte gillar pannkakor,, Eller? :)

KRAM!

2010-10-06 @ 11:36:11
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/
Postat av: Erica

Dom brukar börja så och det klias inte förrens dom blir vätskefyllda. Tove var ju ca 9 månader när hon fick dom och hon var oxå opåverkad av sina. Jag säger nu inte att Leo har det utan jag delar bara min erfarenheter, så du har nått att jämföra med. Eftersom jag känner dig oerhört väl så vet jag att du googlat på det så du kan förmodligen mer om vattkoppor än mig =). Bara att avvakta och se hur prickarna ter sig om några dagar.

KRAM

2010-10-06 @ 12:48:11
Postat av: Karin

Erica: Hehehe jo vännen, du känner mig rätt väl. har googlat och är nu "expert" på de flesta "prick-sjukor" :) Bara att göra som du säger: Avvakta och se hur dom ter sig om ett par dar...

KRAM!

2010-10-06 @ 20:26:37
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/
Postat av: Karin

Erica: Hehehe jo vännen, du känner mig rätt väl. har googlat och är nu "expert" på de flesta "prick-sjukor" :) Bara att göra som du säger: Avvakta och se hur dom ter sig om ett par dar...

KRAM!

2010-10-06 @ 20:27:34
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt att han piggnat på sig igen! Han verkar händig med dammsugaren. Jag skulle också behöva en sån där liten hjälpreda, i mitt flyttkaos. ;-)

2010-10-07 @ 15:11:05
Postat av: Karin

Marie: Ja! Nu är det full fart på honom igen :)

Ska bli spännande att få se ditt nya då du kommit i ordning. Kram!

2010-10-07 @ 23:38:12
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0