Farmor-besök <3

Leos farmor åkte hem i eftermiddags efter att ha varit hos oss sedan i onsdags. Vi har haft härliga dagar. Leo har fått en stor portion farmor-mys & -bus och jag har fått hjälp med massor av nyttopyssel samt fått tid till att städa hela huset i lugn och ro (medan farmor var "Lejonvakt"). Hon hann även med att ge mig en matlagningskurs i dels goda köttfärsbiffar och dels smarrig kålpudding :) Med anledning av att vi hade besök så hoppade vi över öppna-förskolan idag. Laddar inför bus och lek på måndag istället!  

Har nu fått de två tröjorna från Blingo som jag beställde då jag och Josefine var hos Malin på visning. Superfina!!! 

 

Leo har de senaste två nätterna sovit en smula oroligt. Varit vaken en del, men framförallt snurrat runt, runt i sängen å gnytt i sömnen. Igår när Jonas hade gått och tittat till honom så hade han suttit upp i sängen och sovit. Framåtlutad å nästintill dubbelvikt.. Hehe måste ha sett söt-roligt ut :) Kanske det är drömmar som spökar i nattens mörker..., för på dagtid har han minsann varit pigg och alert. Fullt ös som vanligt å det som han verkar finna mest intressant, givande och roligt just nu är att gå runt i huset med lära-gå-vagnen <3



                                 

Nu har jag beslutat mig för att ta tag i att göra en anmälan mot sjukhuset med anledning av vad som hände (läs: vad som inte hände) kring Leos sneda fossing. Vi lyckades ju inte, trots otaliga försök, att få gehör och hjälp med foten förrän han var hela tre månader gammal å våran "fotkamp" började då han var typ 10 minuter gammal... Har kännts lite tungt att ta tag i detta nu, då foten numera är bra... Men det som skedde var ändå fel.. SÅ fel så jag känner att man inte kan låta det gå obemärkt förbi... Känns som en anmälan är ett självklart måste... För Leos skull. Och även för alla andras skull... Ingen ska behöva utsättas för att totalignoreras och inte tas på allvar... En anmälan kanske även kan göra att dom tänker till nästa gång det kommer en liten skrutt till världen med sned fot...   

Annars sitter jag mest och funderar på vad i sjutton man ska hitta på i helgen, om regnet tänkte fortsätta ösa ner på detta vis... Vi som skulle göra en höststädning i trädgården! 
   

Kommentarer
Postat av: Elin

Härliga tröjor! Speciellt den med stjärnan - Leo kommer bli supertuff! BRA att göra anmälan mot sjukhuset, en sån här grej måste upp i ljuset så att det inte glöms bort nästa gång det händer.. Saknade er på Öppnis, men vi ses på måndag :-)

2010-09-17 @ 21:37:44
Postat av: Malin Eklund

Vet inte hur jag hittade din blogg. Tror det var via Nettans blogg.



Super att du var nöjd med tröjorna även om väntan vart lite lång.

Tycker det låter som en bra idè att du/ ni gör en anmälan mot sjukhuset, även om jag inte vet något om "fallet" så har man som förälder oftast rätt när det gäller sin barn ävenom dom "bara" är 10 min.

2010-09-18 @ 17:21:35
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Elin: Ja, dom var superfina! Längtar tills jag får tröjan jag beställde på visningen hos dig också :) Imorgon ses vi. Kramen!



Malin: Välkommen :) Ja, är supernöjd med dom! Nu ska han bara växa i dom också :)

Spanade in din blogg. Olivia är SÅ söt!

2010-09-19 @ 23:01:08
URL: http://karinhasselborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0