Hade inget speciellt att skriva, men det blev ett inlägg ändå :)

På förmiddan har vi varit på öppna förskolan. I ärlighetsen namn hade jag ingen vidare lust att gå dit i dag, då jag var trött som få och hade huvudvärk i massor. Men Leo ville :) Han var det sån fullfart på här i morse, så jag insåg snabbt att det inte skulle innebära något lugn och vila att vara hemma istället!

Det var några dagar sedan jag printade ner något här. Har inte hänt något särskilt hos oss, så har egentligen inget att förtälja. Känns som tiden, om möjligt, går ännu fortare nu när jobb och dagis också innfunnit sig som en del av vardagen.

Har iallafall fått erfara att det numera inte går att säga vad som helst- när som helst utan problem, då Leo blivit ganska snabb att snappa upp vad det handlar om. För ett par dagar sedan sa jag till Jonas att " Tänkte att Leo ska få bada ikväll" Leo lyste upp å satte spång mot badrummet å drog fram badbaljan och pekade på duschen. Sedan kan jag lova att det var totalt omöjligt att "avleda" honom genom att göra eller visa något annat. Han skulle bada NU nu nu nu. Gick ner med honom (för det fanns annat att göra innan badet skulle äga rum), men han stod bara vid grinden till trappan och visade sitt missnöje med tydlighet ;)  

Har börjat planera lite renovering här hemma. Det är dock planer som sträcker sig LÅNGT fram i tiden. Först ska det sparas pengar! Men det är roligt att planera och känner ingen panik å stress över att det måste göras snabbt. Förhoppningsvis ska vi bo här resten av livet, så det finns ingen anledning att stressa. Det som står på framtidsschemat är att hallen blir större genom att lilltoan tas bort. Samt en tvättstuga och ny lilltoa (dock lite större än den nuvarande) på nedervåningen! Så titta in här om cirka 5 år så får ni se resultatet :)  

Ett litet mindre projekt är att vi ska börja fixa iordning det rum, som ska bli Leos sovrum inom en snar framtid. Ska åka till Sundsvall ihelgen och tänker då passa på att kika på färger å lite annat :) Bra att sätta igång med det nu så att det inte blir ett projekt över sommaren. Då finns det ju SÅ mycket annat att ta tag i! 

Nån bild får sätta stopp på detta svammel!

Ha en fin helg <3


Leo har börjat uppskatta att "rita". Är dock roligast att ta av och hä på
"korken" på pennan


Resultatet av att äta yougert på egen hand :)


Kommentarer
Postat av: Elenor

Nog får man passa sig för vad man säger ibland. Jag pratade med Melwin för någon dag sedan om att vi ska åka till Danmark i sommar. Nu frågar han nästan varje morgon om vi ska åka till Danmark idag...

Kul med renovering...tror bestämt att du får berätta lite mer när vi ses på lördag! nyfiken =)

Som vanligt fina bilder på goaste Leo...han såg stor ut på den sista bilden. Iof är han ju stora killen nu, kanske en annan som inte riktigt hänger med i barnens framfart =)

Ses i morgon längtar

Kram

2011-01-28 @ 14:03:34
URL: http://www.melwin.org
Postat av: Lina

Du behöver inte ha nåt speciellt att skriva för jag och säkert alla älskar att läsa här ändå.

Hoppas jag hunnit hälsa på några gånger till innan ni tänkt göra om nere så jag inte inser att det är ca 5 år sedan jag var hem sist.

Hälsa alla jag känner. kram kram

2011-01-28 @ 18:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0