Fix, trix och umeåresa...

I torsdags var vi på utvecklingssamtal för Leo på förskolan. Även dom upplever att Leo verkar trivas bra där, vilket var skönt att höra. Leo fick vara ute och leka med sina dagispolare medan jag och Jonas var på samtalet. Han tyckte nog att det var lite skumt att "dagisdagen" blev så kort, då vi "hämtade" honom redan efter mindre än en timme :)

I fredags hade jag och Leo en ledig dag. På förmiddagen var vi på bodens och fixade lite fint och eftermiddagden spenderade vi i lekparken, där Leo fick härja runt med Fabian och Elias. Mycket trevligt. Fredagkvällen ägnade vi åt att fixa och trixa i trädgården. Vi (läs: Pappa och Jonas) har gräft upp ett land där vi, till veckan, ska sätta potatis och rödbetor. Vi ställde även ut "träboxar" som vi ska plantera morötter, ärtor, jordgubbar och rädisor i. Detta ska bli riktigt roligt. Har verkligen sett fram emot att få pyssla på med detta! Jag målade träboxarna med samma färg som lillhuset är så dom skulle smälta in lite mer. Kom då på att sandlådan som Leo fick förra sommaren av Melwin med familj också skulle kunna målas med den färgen. Så så fick det bli och det blev bra. Nu fattas bara sand i den, vilket vi ska försöka hinna med att fixa i veckan.

Helgen har jag och Jonas spenderat i Umeå. Vi har bott på hotell, träffat världens bästa Karro med sambo, ätit och druckit gott och haft SOVMORGON :) Supermysig helg har det varit. Då jag inte kunde närvara vid Karros 30-årsfest så tog vi nu tillfället i akt att fira henne genom en gomiddag på resturang under lördagskvällen!
Leo har haft en alldeles förträfflig helg tillsammans med sin kusin med familj. Dom har hittat på en massa skoj och allt hade gått superbra med nattning, vila osv. Tack ännu en gång kära ni för att vårat Lejon fick tillbringa helgen med er ♥
Vi kom hem vid middagstid idag. Efter att ha hämtat hem Leo hann vi med lite bus och mys innan han somnade på söta örat. Efter uppackning och annat nyttopyssel spenderades nån timme med plantering och i ordningsställande av det jag handalat på Bodens...


Ett litet "kryddbord" på altan med basilika, timjan, oregano och gräslök. I de små krukorna under är tanken att det skall växa upp krasse och persilja... Om jag lyckas bättre med denna krasse... Den jag sådde inomhus för nån vecka sedan möglade och har fått kastas... Skam den som ger sig....
I vita krukan står solrosor som jag fått av min mamma. Dom var från början yttepytte strån,
men börjar nu växa på sig så dom snart ska få flytta ner i marken :)


Potatisland och planteringsboxar... Nu fattas bara det som ska i och en väntan på att det som ska i ska växa upp ;) Även en nyinförskaffad rabarberplanta har fått sig en liten plats i hörnet av vår lilla planteringsplats :)


Å såhär blev sandlådan när jag målade den. Visst blev den fin Elli?

Nu säger jag godnatt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad fint det blev med landet och boxarna! :)

2011-05-23 @ 07:19:31
Postat av: Elli

Hej vännen!

Sandlådan blev verkligen jättefin, måste få komma och kolla på allt ditt pyssel live någon dag.

Låter som ni har haft en mysig helg tillsammans i Umeå, sådana helger är välbehövliga ibland =).

Hoppas allt är bra och att vi kan ses snart! Ge finaste Leo världens största kram från oss!

-Kram-

2011-05-23 @ 07:56:03
URL: http://www.melwin.org
Postat av: GuggiS

Tack för i fredags! Det var jätteskoj att ses =)

Vad fint du gjort ute med planteringsboxarna och sandlådan.



Kram!

2011-05-23 @ 22:09:09
Postat av: Karin

Josefine: Ja, det blev nog bättre att ha dom där än att ha dom bakom lillhuset som jag först tänkte :)

Kram!



Elli: Ja, visst blev den! Ja, vi måste verkligen ses nån dag snart. Känns som evigheter sedan... Vi får se till att boka in nån dag. Leo Kramar tillbaka och jag skickar en kram till dina småskruttar <3

Kram!



GuggiS: Tack själv, riktigt skoj! Vi får se till att boka in fler lekparksdater framöver.

Kram!

2011-05-24 @ 18:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0