Amningshormoner, bara lite trött eller extrem känslomänniska...

... Ja, det är frågan det...

 

Idag då jag hade lämnat Leo på dagis så började jag tokgrina på vägen hem. Anledningen: Jag stannade vid övergångstället för en gammal tant som gick långsamt långsamt med rullator. Hon såg så förbaskat ensam ut. Så övergiven å ledsen liksom...

 

Andra saker som fått mig att gråta floder de senaste dagarna är tex:

 

¤ Att det började snöa igen

¤ Att jag fick ett fint sms av världens bästa Jonas

¤ Att Leo sa "Leo tycker om mamma"

¤ Att Leo sa "Leo inte tycker om mamma"

¤ Att soptunnan ute på gården var full 

¤ Att jag bara tittat på Noah eller Leo och tänkt på hur mycket jag älskar dom och hur tacksam jag är över att vi har dom i vårat liv.

¤ Att pippi långstrump blir så glad då hon får träffa sin pappa igen, men ändå väljer att stanna kvar i villa villerkulla...

¤ Att jag glömde köpa brieost då jag var på affären...

¤ Att en kassörska på konsum var snäsig och otrevlig mot en gammal man som tog lång tid på sig med betalningen.. Han försökte "skämta bort det", men hon såg inte det lustiga i det hela så hon bara snäste istället å mannen såg sååå besviken ut... (då grät jag dock inte floder - bara nån liten enstaka tår- å inte förrän jag kom ut i bilen å såg samma farbror gå med tunga steg från affären)

 

Ja, listan kan göras ännu längre, men jag stoppar här ;)

Måntro om det till största del är hormonerna som spelar mig ett spratt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kära hjätat, behöver du en axel att gråta mot så vet du mitt nummer. Kram

2012-04-03 @ 20:50:52
Postat av: Malin

Det var så lite! Ja Julia får mer än 10 droppar också, det fungerar verkligen hon får även Semper magdroppar. det fungerade super bra och hon hade nästan aldrig ont i magen, försen nu när hon blev förstoppad. Hoppas det fungerar för Leo på dagis.

2012-04-03 @ 20:52:43
URL: http://malinsliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0