Men ursäkta da...

Lite så kändes det som att det förväntades att jag skulle säga idag då jag besökte vårdcentralen tillsammans med Noah som plötsligt fått hög feber igen plus att han har större, mindre, å mellan prickar på hela magen.  Även om doktor vi fick träffa var väldigt snäll och småpratade med Noah å mig med väldigt len och lugn röst så kändes det liksom som att jag kunde läsa hans tankar. Typ: "En-överdrivet-orolig-mamma-som-det-är-bäst-att-prata-lite-med-innan-jag tar-tag-i-alla-som-behöver-mig-påriktigt" Han berättade i alla fall att bebisar brukar kunna få hög feber utan att det behöver vara nån katastrof. Att det är viktigt att dom får dricka mycket vatten. Att jag kan ge alvedon om jag tycker det verkar behövas. Att Noah är väldigt "med" och ser ju faktiskt pigg ut. Att jag inte behöver oroa mig. Han tyckte inte vi behövde störa Noah med några prover hit å dit, utan vi kunde åka hem och se tiden an helt enkelt! 
Prickarna var mest troligt virusprickar. Något som också verkade höra till det normala och inte alls var några prickar att oroa sig för! 
 
Så... Nu är jag inte orolig nå längre... eller... Jo! 
 
Ett skumt vårdcentralenbesök med andra ord. Nu håller vi tummen för att prickar å feber försvinner och sedan håller sig borta ett bra tag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

hehe hjärtat du är inte värst! Jag har ju varit på akuten 2 ggr på 1,5 vecka och inget fel finnes :-). Klart du ska kolla upp om du är orolig.
Kram

2012-10-04 @ 21:10:17
Postat av: Stina

Du sätter återigen ord i min mun, EXAKT ett sådant besök hade jag med Klara igår.
Läkaren nästan hånade mig och sa "du ser väl att hon ser helt frisk ut?"
BLÄ vad dum man kan känna sig!

2012-10-12 @ 09:33:00
URL: http://vikla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0