Regnprommis och Niiranendate

Imorse fick jag äta upp att jag yppat att vädret är så fint och att solen skiner mest hela tiden! Vi skulle nämligen på Öppnaförskolan. Några minuter innan jag hade tänkt att vi skulle vara där traskade vi ut till bilen. Bilen hade dessvärre bara en bilbarnstol, då vi helt glömt att flytta tillbaka den andra efter en tillfällig flytt till andra bilen under helgen.. Så.. Då det regnade lite lätt kändes det heldrygt att promenera. Försökte på några olika vis övertala Leo om att vi skulle ha lika roligt hemma som på öppna förskolan. Det gick inge vidare. Det gick faktiskt inte alls. Så det var bara att promenera och se glad ut. Understrykas skall att det började regna allt mer och mer för varje steg vi tog. Å då vi skulle gå hem regnade det om möjligt ännu mera! Det roliga i det hela är att då vi precis kommit ut på bron, innan jag visste att jag inte kunde ta bilen, så tänkte jag:  "Fasen vad gott det luktar av regn. Det luktar vår. Härligt att det regnar, då smälter snön fortare." Min positiva inställning till regnet ändrades dock blixtsnabbt och konstateras kan att: Regn kan göra en glad.. Om man slipper ha något med det att göra... 
 
På eftermiddan kom Erica, Ian, Tove och Isaac hit och hälsade på. Så roligt att träffa dem. Var en evighet sedan vi sågs sist. 
 
På återseende! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0