dan före dan före arbetsstart...

På måndag börjar jag arbeta. Det känns skumt. Har ju liksom suttit ihop med barna,- i synnerhet med Noah, under så lång tid nu och plötsligt ska jag flänga omkring utan dom 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan.. Blandade känslor. Det känns både roligt och spännande att börja arbeta igen. Skönt att komma iväg och göra något annat än att "bara vara hemma". Men samtidigt har jag en liten klump i magen. En klump som vittnar om att det kommer kännas galet tomt att inte vara med barna dagarna i ända. Att jag såklart kommer sakna dom massor. Att jag kommer bli väldan avundsjuk då Jonas berättar om roligheter som hänt under deras dagar, medan jag varit någon helt annan stans... Men min mammaledighet är ju inte slut helt och hållet. Jag ska ju bara jobba i 3 månader, sedan vara hemma igen till augusti. Å då kommer man i allra högsta grad kunna snacka om klump i magen. Då både jag och Jonas skall arbeta och det är dags för låååånga dagisdagar för våra små <3:an. 
 
Annars då? Förutom att fundera på hur det egentligen känns att så snart börja arbeta igen så har vi åkt pulka, promenerat, umgåtts med nära å kära, börjat måla massa lister i hallen å i samband med det insett att det kanske behövs lite ny färg på väggarna också! 
 
Vidare har vi en bil som plötsligt börjat låta värre än en hellikopter och som därav behöver repareras! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0